Praca zdalna - biuro w domu. Jak funkcjonalnie urządzić niewielką przestrzeń?

Proform_art37
2023-02-26 13:36:02

Biuro w domu to coraz popularniejsze rozwiązanie. Dobrze, jeśli przestrzeń do pracy zaaranżowaliśmy już na etapie planowania układu do mu czy mieszkania – co jednak, jeśli musimy wkomponować ją w już istniejący układ pomieszczeń? Na szczęście dzięki praktycznym i nowoczesnym rozwiązaniom architektonicznym, dostępnym w ofercie firmy Intar, zorganizujemy domowe biuro bez większego problemu.

Praca zdalna w trybie tzw. home office przez lata rozpowszechniała się dość powoli, natrafiając nierzadko na opór pracodawców, nieprzekonanych do wydajności takiej formy realizacji zadań. Jednak ze względu na pandemię koronawirusa setki tysięcy pracowników biurowych z dnia na dzień stanęło przed koniecznością zorganizowania sobie biura w domu. Jak zatem podejść do tematu, wydzielając z domowej przestrzeni miejsce do spokojnej i wygodnej pracy?

Jak wyznaczyć przestrzeń na swoje domowe biuro?

Najważniejszą kwestią w organizacji domowego biura jest wydzielenie przestrzeni, która będzie nam służyła do pracy. Tu wiele zależy od układu pomieszczeń i ich pierwotnej aranżacji – niewielki kącik możemy wygospodarować w salonie, jadalni czy nawet sypialni, jeśli w innych pokojach nie ma miejsca. Czasem wystarczy nieco pogłówkować, zmienić układ mebli czy przestawić kilka doniczek z kwiatami, by zorganizować dodatkową przestrzeń roboczą.

By zapewnić sobie spokój i odpowiednie warunki do pracy, warto nasze domowe biuro w jakiś sposób wydzielić – choćby symbolicznie. Doskonale sprawdzą się w tej roli dekoracyjne panele ażurowe firmy Proform, które możemy wykorzystać jako subtelne, eleganckie ścianki działowe. Te nowoczesne wielkoformatowe płyty MDF (większość systemów ażurowych Moduloform dostępna jest w wymiarach 1200x2400 mm i 1200x1200mm) cechują się zarówno bardzo wysokimi walorami estetycznymi, jak i optymalnymi właściwościami użytkowymi: dzięki niejednolitej, ażurowej konstrukcji z jednej strony oddzielają daną przestrzeń od otoczenia, a z drugiej – zapewniają dyskretne połączenie pomiędzy różnymi strefami funkcjonalnymi.

Wykorzystanie paneli ażurowych Proform jest bardzo proste – wystarczy dokręcić do nich specjalne stopy, zapewniające konstrukcji wysoką stabilność oraz możliwość dowolnego przemieszczania zależnie od naszych potrzeb. Jeśli więc będziemy chcieli odrobinę powiększyć naszą przestrzeń roboczą, wystarczy przesunąć panel nieco dalej. Co ważne, panele dekoracyjne Proform XLA stanowią także doskonałą ozdobę pomieszczenia, dzięki czemu zmiana pierwotnej aranżacji przestrzeni zapewni nam nową, świeżą jakość. Panele ażurowe z kolekcji Moduloform dostępne są w szerokim wachlarzu kolorów i w dziesiątkach wzorów oraz w różnych wykończeniach (lakier, fornir lub folia), dzięki czemu bez trudu wybierzemy opcję idealnie dopasowaną do charakteru pomieszczenia, w którym organizujemy swoje biuro.

Wygodne biurko to podstawa

Kiedy mamy już wydzieloną przestrzeń do pracy, warto pomyśleć o jej komfortowym urządzeniu i wyposażeniu. Oczywiście w przypadku pracy biurowej podstawą jest praktyczne biurko, ustawione w bliskiej odległości gniazdka – bo prądu będzie potrzebować nie tylko nasz laptop, ale też np. lampka, doświetlająca przestrzeń roboczą czy drukarka. Możemy zdecydować się na jedno z gotowych, standardowych biurek dostępnych w ofercie sklepów meblarskich, jednak coraz chętniej stosowanym rozwiązaniem jest przygotowanie biurka na zamówienie z wysokiej jakości płyt wiórowych laminowanych. To doskonała opcja zwłaszcza wtedy, jeśli praca zdalna zostanie z nami na dłużej – w takim przypadku idealne dopasowanie przestrzeni roboczej do naszych potrzeb i preferencji jest kluczowe.

Nowoczesne i stylowe biurka możemy wykonać na bazie płyt Kronospan lub Kaindl– to wiodący na rynku producenci materiałów dla branży meblarskiej, dzięki czemu mamy gwarancję najwyższej jakości dostarczanych produktów. Płyty laminowane cechują się doskonałymi walorami estetycznymi (szeroki wybór kolorów i wykończeń – struktury metaliczne, kamienne, materiałowe, betonowe i drewniane dla kolekcji płyt Kaindl oraz powierzchnie matowe, połyskliwe, o strukturze drewna i teksturach inspirowanych marmurem, postarzanym betonem i metalem w kolekcjach Kronospan), a przy tym wysoką trwałością i uodpornieniem na uszkodzenia.

Każda z firm dysponuje kilkoma bogatymi kolekcjami płyt wiórowych laminowanych (Colourline, Artline i Woodline firmy Kaindl oraz linie Color, Standard i Contempo firmy Kronospan), co otwiera przed nami naprawdę bogate możliwości aranżacyjne – o niebo większe niż w przypadku klasycznych, gotowych biurek, dostępnych zazwyczaj w zaledwie 2-3 podstawowych barwach.

I co najważniejsze – personalizowane biurko z płyty laminowanej będzie miało dokładnie taki rozmiar, jakiego potrzebujemy. Dysponujemy niewielką, wąską przestrzenią, w której nie zmieści się standardowe biurko? Potrzebny nam wyjątkowo duży blat roboczy albo powierzchnia o niestandardowym kształcie? Nie ma problemu – w firmie Intar możemy zamówić usługę docinania płyt według indywidualnych wytycznych, a także nawiercania otworów montażowych, dzięki czemu złożenie biurka zajmie nam zaledwie kilka chwil. Następnie wystarczy już tylko zaopatrzyć się w ergonomiczny fotel, i możemy rozpoczynać pracę.

Jak zadbać o organizację przestrzeni?

No dobrze, mamy już biurko i komfortowy fotel, teraz pora zadbać o miejsce do przechowywania dokumentów i składowania niezbędnych nam do pracy akcesoriów. To ważne, by wszystko, co jest nam potrzebne do pracy, zgromadzić wokół siebie – dzięki temu unikniemy gorączkowych poszukiwań i biegania po domu, bo każdy przedmiot, związany z pracą, będziemy mieli pod ręką, na naszej niewielkiej przestrzeni roboczej.

W celu powiększenia powierzchni do przechowywania dokumentów warto zaopatrzyć się nie tylko w kontener podbiurkowy z szufladami, ale też w przemyślany system półkowy lub regałowy – na przykład IQube firmy ZOBAL. Te lekkie, a jednocześnie wytrzymałe konstrukcje cechuje wszechstronność, która daje nam praktycznie nieograniczone możliwości aranżacji przestrzeni. Zależnie od dostępnej powierzchni, na bazie elementów systemu Iqubal możemy zbudować zarówno wolnostojące regały, jak i wiszące na ścianie półki, mocowane przy pomocy kołków rozporowych lub na specjalnym, dedykowanym do tego celu systemie ściennym.

Wykorzystując poszczególne elementy systemów ZOBAL IQube 16 i IQube 22 (płaskowniki, profile konstrukcyjne, rurki montażowe, półki i łączniki) stworzymy stabilne i wytrzymałe, a przy tym estetyczne powierzchnie magazynowe o bardzo wysokiej wytrzymałości (do 20 kg na jedną półkę), dzięki czemu nawet solidne stosy dokumentów, drukarka czy przydatne podczas pracy książki lub magazyny znajdą swoje bezpieczne miejsce w zasięgu ręki.

 

Jeżeli nie znalazłeś czego szukałeś to powróć do kategorii

Wróć do kategorii